MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S17 Piaski-Łopiennik może pochłonąć ponad 800 mln zł

Jakub Sarek
GDDKiA Lublin
Prawie 810 mln zł ma pochłonąć projekt i budowa odcinka S17 Piaski-Łopiennik. GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę na to zadanie.

1 ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę blisko 17-kilometrowego odcinka S17 Piaski-Łopiennik. W maju Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad za najkorzystniejszą ofertę uznała tę zaproponowaną przez firmę Intercor, która swoje usługi wyceniła na 695,5 mln zł.

- Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. Teraz jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones - informuje GDDKiA.

Jej wartość to ok. 810 mln zł.

- Pozostali oferenci, dokładnie tak jak po pierwszym wyborze, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt z wykonawcą - zapowiada GDDKiA.

Fragment S17 Piaski Łopiennik - o długości 16,6 km - przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17.

- Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik - opisują drogowcy.

Planowana ekspresówka ma mieć dwie jezdnie, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów.

- Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem - wylicza GDDKiA.

Odcinek między Piaskami a Łopiennikiem to fragment liczącej blisko 125 km drogi ekspresowej Piaski-Hrebenne.

- Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedura jest w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane, co zaplanowane jest jeszcze w tym roku - przypomina GDDKiA.

W fazie przetargu są odcinki Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec.

- Dla pierwszego z nich trwa ponowna ocena złożonych ofert, natomiast dla drugiego wybraliśmy wykonawcę, konsorcjum GAP Inşaat (lider), Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy. Obecnie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych prowadzi obligatoryjną kontrolę przetargu. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt z wykonawcą - wskazują drogowcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa S17 Piaski-Łopiennik może pochłonąć ponad 800 mln zł - Lubelskie Nasze Miasto

Wróć na hrubieszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto